Etický kodex internetové sociální poradny
- Internetová poradna umožňuje informační kontakt s klientem a kvalifikovanou pomoc klientům v tísni pomocí internetových technologií.
- Na klienta nebude vykonáván jakýkoli nátlak, který se týká jeho přesvědčení, náboženství, rasy, politiky, ideologie nebo sexuální orientace.
- Internetové poradenství je služba, u které musí být současně a viditelně definováno, kdo je jejím poskytovatelem a zřizovatelem a jaké jsou její cíle a poslání.
- Internetová nabídka poradenských služeb musí obsahovat jednoznačný časový závazek, do kdy může klient očekávat odpověď.
- Odpověď, nebo jiná internetová reakce internetové poradny není vázána na vytvoření ekonomické=ho nebo jiného spojení s klientem internetové poradny.
- Pracovník internetové poradny nesmí používat internetovou poradnu k uspokojování svých obchodních, sexuálních, emocionálních, náboženských či jiných potřeb.
- Všechny informace sdělené klientem jsou považovány za důvěrné, pokud to neodporuje zákonům ČR.
- Aktivita internetové poradny vůči klientovi není dílem jedince, ale je výsledkem spolupráce týmu.
Tento etický kodex byl převzat od České asociace pracovníků linek důvěry a byl schválen na XIII. sněmu ČAPLD dne 28. května 2005 v Liberci.